Vecka 39
Hej!
Vi har avslutat arbetet med “Demokrati” i SO:n och jobbar vidare med FN:s Barnkonvention . FN:s konvention om barnets rättigheter, eller barnkonventionen som den också kallas, innehåller bestämmelser om mänskliga rättigheter för barn. 193 länder har skrivit under och förbundit sig att följa reglerna. Arbetet är ett ämnesöverskridande arbete mellan So, Sv, bild och musik. I No jobbar vi vidare och lär oss om kanske den viktigaste kemiska reaktionen av alla Fotosyntesen som är en livsnödvändig kemisk reaktion för livet på jorden. I matematiken har eleverna jobbat med att spela in små korta bild och ljudsekvenser där de visar och förklarar hur de löser två olika uppgifter. Eleverna jobbar vidare med talföljder och mönster.
Här nedan följer också ett brev angående
Glada Hudik. I brevet står det ”En del i projektet är att klassen
ser filmen Hur många lingon finns det i världen? en film med både
utvecklingsstörda och vad vi kallar normalstörda i rollerna. Om ni har
möjlighet är ni hjärtligt välkomna till skolan för att se filmen tillsammans
med barnen!” Vi är lite osäkra på om detta går att lösa, det skulle bli trångt
i klassrummet. Vi hoppas att ni föräldrar har möjlighet att se filmen vid något
annat tillfälle om intresse finns.
Kommentarer
Skicka en kommentar