V. 45-46

Hej!
Vi har denna vecka börjat med samhällskunskap. Ämnet är pengar vilket barnen har varit väldigt engagerade i såklart. Vi har gått igenom olika betalningsformer och pratat om vad olika varor och tjänster faktiskt kostar. Idag har vi läst en artikel i Lyckoslanten som handlade om hur många barn som får veckopeng eller månadspeng och hur många barn som måste hjälpa till hemma för att få pengar. Mycket intressanta diskussioner kring detta har vi haft.

För ett tag sedan bestämde barnen i klassen att de vill ha ett klassdisco. Ett par föräldrar har anmält till mig att de kan tänka sig att hjälpa till att ordna detta. Är det några fler som vill hjälpa till så meddela mig detta så snart så möjligt, så discot hinner bli av före allt julstök.

En vädjan från mig är att ni inte glömmer att läsa med ert barn vid några tillfällen under veckan! Det gör så mycket för läsutvecklingen om ni tar er den tiden. Ni kan läsa högt för era barn, de kan läsa högt för er och ni kan prata om det som händer i boken. Naturligtvis kan barnen även läsa tyst. Jag har tyvärr inte tiden att sitta och läsa med varje barn i skolan så därför behöver jag er hjälp till detta därhemma.    

V. 46
måndag - bibliotek (vi har nu fått tid varje måndag)
tisdag - läsläxan
onsdag - idrott


fredag - idrott

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Info (Unikum samt föräldramöte)

Utvecklingssamtal ht-18

Glad Sommar!