Matteläxa v.6

Hej!
Matteläxan denna vecka består av två delar:

1. Till onsdag: titta på film.
Är det något du undrar eller inte förstår när du ser på filmen? Ta med dig frågorna till onsdag!

http://youtu.be/_xEgHUUVoxg

2. Vi kommer nu att börja hårdträna multiplikationstabellen igen. Jag har gjort en film som förklarar hur jag vill att ni ska träna.

http://youtu.be/_VTPQ0i2Nqk

Kortfattat har jag tänkt så här:
Eleverna får med sig uppgifterna på fredag. Jag vill sedan att de varje dag tränar på en kolumn. Efter första dagen är det viktigt att ni föräldrar hjälper till och rättar den första kolumnen. Sedan viker de bort kolumnen, till nästa gång de övar. Sen fortsätter de att göra en kolumn varje dag.

Det är viktigt att ni hjälper till att kolla så att eleverna bara gör en kolumn vid varje träningstillfälle och att de inte kollar av facit (men det gör väl ingen, alla förstår säkert varför det är viktigt att träna).

Första multiplikationspappret kommer hem på tisdag 3/2, jag hann inte få klart allt innan de slutade. I fortsättningen får de denna läxa på fredagarna!

Hälsningar Niklas

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Info (Unikum samt föräldramöte)

Utvecklingssamtal ht-18

Glad Sommar!