Lite information

Hej!

Här kommer en hälsning från vår nya lärare i franska som börjar 21/3. 
 


Bonjour mes amis!

Här hälsar den nya franska fröken.

Jag heter Paulina och förutom franska kan jag också undervisa i engelska. Jag bor i Kungsbacka och har en liten son på 1,5 år som heter Hannes. Jag älskar språk och det bästa med det är att man får en inblick i annat sätt att tänka. Det är som att man fått ta del av en hemlighet: att förstå något som inte alla förstår. Det bästa med franskan tycker jag är dess förtrollande uttal vilket jag älskar att jobba med. Jag gillar att variera uppgifter, älskar lekar, sånger och dikter. Det finns också mängder av andra aktiviteter som passar alla.

Min uppsägningstid på min gamla skola (som heter Fridaskolan i Mölnlycke) tar slut i mars men jag ser verkligen fram emot att börja på Varbergs vackraste skola (som jag hört) redan nu. Är väldigt nyfiken på er som har valt att läsa denna utmaning till språk - franska!

Donc, à bien tôt !
Paulina

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Info (Unikum samt föräldramöte)

Utvecklingssamtal ht-18

Glad Sommar!