Kort inf om nästa vecka.

Hejsan!


Eleverna har inte haft någon speciell läxa eller inlämning denna korta vecka. Vi kommer att gå igenom nästa vecka på måndag morgon och jag eller någon elev kommer att lägga ut inf. om nästa veckas läxor då. Vad jag vet om nästa vecka är att det är den sista "hela" veckan för terminen , veckan efter är eleverna lediga mån+ tisdag.

På onsdag i nästa vecka kommer vi att ha en public-lesson i 7b under svenskan. På Lindbergs skola arbetar vi personal med ett utvecklingsarbete som kallas ÄDK. Det handlar om att vi lärare gemensamt planerar och utvärderar vår undervisning i syfte att öka elevernas lärande. En del i det här arbetet är att bjuda in fler personer till att delta på en lektion för att vara delaktiga i lärarens planering samt att analysera om elevernas lärande ökar genom denna planering . Detta kommer alltså att ske under onsdagens lektion och jag har informerat eleverna om detta.  Jag har förklarat att det är främst mig de kollar på under det här tillfället + att de vill ställa några frågor om hur eleverna uppfattar det jag försöker förmedla.  Jag sa till dem att jag valde den bästa klassen som finns för att det alltid är så bra och intressanta lektioner med det här gänget. Jag vet att dessa elever ifrågasätter och är aktiva i alla moment på en lektion så det kommer bli intressant för de som observerar.

Vi kommer att lägga ut mer information i nästa vecka om avslutningen och de sista dagarna i skolan.

Njut av solen nu!

Elin och Mattias

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Info (Unikum samt föräldramöte)

Utvecklingssamtal ht-18

Glad Sommar!